Friday, February 04, 2011

The art of sushi, eller nått sånt

Idag är det sista dagen på första veckan på praktiken :) So far so good som man säger, har fått saker att göra nu och det går ganska bra tror jag :) (Sen får vi se om de godkänner det)

Idag tog jag fredag och stack och köpte sushi till lunch :D Köpte på Konnichiwa sushi som ligger på drottninggatan precis nedanför torget i Uppsala (bredvid darkwell och terassen). Asså de hade grymt god sushi! Jag tog en som hette Mamma sushi, den heter så för att det inte är någon fisk på den, för sushi har rå fisk och rå fisk är inte bra för foster, alltså kan man äta den även om man är blivande mamma :P Och nej jag är inte gravid xD men jag tycker egentligen inte om vitfisk/pilgrimsmussla och det var i alla andra. Mamma sushi var iaf 3maki, 4 advokado, 2 räka och en tamago (sötomelett). Och det var jättegott, advokadon var verkligen perfekt mogen, riset var awesome och allt liksom kändes kvalite :) Enda minuset var att maki bitarna var för stora och det var inte tofu i misosoppan.

Och priset var totally värt, jag betalade 75kr typ för 10 bitar (fast jag hade 10% studentrabatt).

No comments: