Monday, February 09, 2009

Con el corazón en la mano

Varför är vi människor så rädda för att bli sårade egenkligen? Vi gör vad som helst för att skydda oss själva och våra hjärtan, vi kan till och med göra saker mot folk vi älskar så de tror att vi inte älskar dem lika mycket för att vi är rädda för makten de får över oss när de vet att man älskar. Jag är i alla fall rädd för det, men kanske är jag bara konstig.
Men sanningen är att det är lättare att såra en människa om man har dens hjärta "A blow to the heart could be fatal". Men jag tror att jag måste inse att även livräddning innebär hårda tryck mot hjärtat. jag säger inte att jag måste räddas, jag säger bara att jag måste bestämma mig för vilka jag kan lita på och låta dem röra mitt hjärta och inga andra, men jag måste också lita på dem jag kan lita på.

Människor är i högsta grad sårbara, och många är bra på att skydda sig, men många sårar nog sig själva för att de är rädda för att bli sårade.
Det är iaf vad jag tror.

3 comments:

JK, said...

för att det gör ontontont &bli sårad..? men det betyder inte att det inte kan vara värt det..

Meltdown said...

nej, det var precis det jag försökte säga =) livräddning är också tryck på hjärtat, men det gör en bara gott. fattar du?

JK, said...

i do.